Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3000110542   Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
2018-2019   Assessorament. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   24/10/2018 - 31/5/2019 (30 hores) de 11:00h a h
   INS El Calamot
   av. Joan Carles I, 62 (Gavà) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Llengües Estrangeres i d'Origen
  
  
  
Tipus activitat   PL25 Avancem cap al Tractament Integrat de Llengües (primer any)
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
   DATA INICI PROVISIONAL
  
Descripció i   Metodologia:   Actualment, és indiscutible la necessitat d’incidir amb més força i dins de la formació del professorat en el foment de metodologies orientades a fomentar un aprenentatge plurilingüe significatiu.
Aquest mirada conforma, però, per als docents un canvi de perspectiva força important, un canvi que s’ha de promoure en el sí dels mateixos centres educatius i a partir de les pròpies experiències a l’aula. Al respecte, des d’aquest assessorament a centre es pretén ajudar el professorat a comprendre què s’amaga darrera dels enfocaments plurilingües i, a partir d’aquí, ampliar la seva pròpia mirada cap a l’ensenyament - aprenentatge de llengües i construir de forma conjunta propostes per a un tractament integrat de llengües al centre.

  
Objectius   . Ajudar els centres a visualitzar la relació existent entre les diferents metodologies didàctiques per a l’ensenyament de les llengües i la seva relació amb els programes o accions del Departament que les despleguen (Aprenentatge Integrat de Llengua i Continguts, Immersió Lingüística, Tractament Integrat de Llengües, Pràctica reflexiva, etc.).
. Formar i/o assessorar els docents per al desenvolupament de de seqüències didàctiques i introduir-los al desenvolupament de projectes de comunicació integrats.
. Impulsar i orientar la cooperació entre els docents de llengua, i entre aquests i els docents de matèria no lingüística per a un ensenyament coherent i rendible dels continguts lingüístics.
  
Continguts   . Plurilingüisme, multilingüisme i competència plurilingüe
. Competència lingüística i comunicativa i competència plurilingüe
. L’ús de la llengua: ús comunicatiu i ús reflexiu
. Les estratègies de transferència interlingüística i la seva explotació didàctica
. El text com a unitat bàsica de treball a l’aula
. La seqüència didàctica: Trets específics i criteris per al seu disseny i implantació
. Introducció als Projectes de comunicació integrats

  
Observacions   Les dates es concretaran per a cadascun dels centres.
  
Formador/a   Xavier Blanch
  
Avaluació   . Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa. (Nivell 1)
. Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa. (Nivells 2 i 3)
. Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent. (Nivell 3)
  
Requisits de  certificació   . Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
. Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata. D’acord amb el document de valoració final del centre i l’informe de seguiment dels serveis educatius amb el vistiplau de l’inspector/a del centre.
  
Persones  destinatàries   Primària - Secundària obligatòria - Batxillerat
  
E-mail   dtbaix@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   24/10/2018   1000   1100 
 Sessió 2   -   -   -    
 Sessió 3   -   -   -    
 Sessió 4   -   -   -    
 Sessió 5   -   -   -    
 Sessió 6   -   -   -    
 Sessió 7   -   -   -    
 Sessió 8   divendres   31/05/2019   1000   1100 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent